Yhdistys

BOSA ry on vuoden 2003 tammikuussa perustettu poikkitieteellinen ja kansallinen akateeminen olutseura. Koska historia on moninainen, olemme avanneet sitä hieman lisää historiakatsauksessa. Olutkulttuurin edistämisen lisäksi yhdistyksen pyrkimyksenä on luoda poikkitieteellisiä kontakteja opiskelijayhteisössä. Jäsenkuntamme on varsin lavea aina valmiista ekonomista teekkariin ja humanistiin asti! Jäsenistömme ulottuu Rovaniemeltä Helsinkiin ja Turusta Lappeenrantaan ja jäseniä on tällä hetkellä yli 2000.

BOSA ry järjestää monipuolista, jäsenistön toiveiden mukaista toimintaa ympäri vuoden. Toimintamme kulmakiviä ovat säännölliset maisteluillat, erilaiset tapahtumat, oluen paneminen sekä ekskursiot. Mikset sinäkin siis jo liittyisi hyvään seuraan?

Yhdistyksen tarkoitus ja toiminta

Akateemin Olutseura – BOSA ry:n tarkoituksena on kehittää ja edistää olutkulttuuria, ja parantaa juomatottumuksia kultivoidumpaan suuntaan ensisijaisesti Tampereen korkeakouluyhteisössä, mutta mahdollisuuksien mukaan myös muualla Suomessa ja ulkomailla. Ydintoiminnan ohessa BOSA tuo tutuksi myös muita kulinaristisia nautintoja. Tarkoituksensa toteuttamiseksi BOSA tutkii myös oluen ja siiderin valmistamiseen liittyviä seikkoja.

Yhdistys pyrkii luomaan kontakteja kulinarismin sekä oluen ympärillä teollisuuteen ja muihin yhdistyksiin, järjestämään jäsenilleen retkiä, ekskursioita, matkoja, juhlia, saunailtoja, ravintolavierailuja, maistelu-, keskustelu- ja valistustilaisuuksia. Yhdistys tukee myös jäsenistön liikunnallisia pyrkimyksiä sekä henkistä ja fyysistä hyvinvointia järjestämällä liikunta- ja urheilumahdollisuuksia.

Lue lisää yhdistyksen tapahtumista tästä.

BOSA ry:n hallitus

Akateeminen Olutseura – BOSA ry:n hallitus valitaan vuosittain syyskokouksessa. Pestin hyvästä hoidosta saa CV-merkinnän ja jouluna suklaata, koko ajan on olutta. Hallituspestit eivät tuo kuormaa yhdelle liikaa, kun väkeä on kuin pipoa ja intoa löytyy. Tule mukaan tekemään! Koko hallituksen tavoitat sähköpostilla [email protected]

BOSA:n hallitus 2024

Hauska Bosasetä Kaiken ruhtinas ja BOSAn ylivaltainen omistaja.

Puheenjohtaja: Sami Leppänen puh. +358442970808, Telegram: Paksu_Sami

Sihteeri: Valtteri Hakala